Wysyłanie pracowników w delegacje dla wielu firm jest niezwykle ważnym poleceniem. Nierzadko obecność pracownika jest rozstrzygająca podczas poruszania ważnych spraw związanych z działalnością firmy. W innym wypadku potrzebujemy pracownika posłać na ważne spotkanie biznesowe z kontrahentem czy ewentualnym klientem. By cała reprezentacja przebiegała należycie i zgodnie z prawem każdy pracodawca musi być świadom regulacji prawnych które go obowiązują. Na ogół gdy są to wyjazdy służbowe, niezależne od czasu trwania delegacji lecz na terenie państwa, wszystkie istotne przepisy są pracodawcy znane oraz wypełniane. Kłopot pojawia się gdy chcemy wysłać pracownika na okres kilku lub kilkunastu miesięcy do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej. W tedy też obowiązują nas regulacje Unijne które mogą przynosić wiele dylematów. By dowiedzieć się wszelkich istotnych wiadomości warto wybrać się na kongres prowadzony właśnie w tym celu. Warto dodatkowo zapoznać się z tymi niezbędnymi informacjami dotyczącymi delegacji – dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE